چرا نان خانگی بهتر است؟

خرید نان در فروشگاه می تواند آنقدر ارزان و راحت باشد که شاید تعجب کنید که آیا نان خانگی سالم تر است و ارزش وقت و تلاش اضافی دارد؟در اینجا 4 دلیل نان خانگی بهتر است را می‌خوانید.

مزایای سلامتی نان خانگی

نان خانگی بسیار مقوی تر از نان های خریداری شده در فروشگاه است،با مواد نگهدارنده تهیه نمی شود،تهیه آن بسیار ارزان است و خیلی وقت نمی برد. چه کسی می داند واقعاً در آن نان فروشگاهی چه چیزی زده شده است؟

خوشبختانه،ما شروع به آگاهی بیشتر از سلامتی کرده ایم و ترجیح می دهیم ببینیم چه چیزی می خوریم نه اینکه به لیست مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی اعتماد کنیم.نان خانگی مانند هیچ نان دیگری نیست،و اگر می خواهید در این قسمت پس انداز کنید و سالم بخورید بهتر است که نان خود را درست کنید.

1. نان خانگی ارزان تر است

این یک موضوع بحث برانگیز است وقتی که شما در نظر دارید خرید یک قرص نان ارزان قیمت است اما وقتی کیفیت آن را در نظر می گیرید،خرید نان ارزان قیمت چندان مناسب نیست.

 نان بازاری با افزودنی و نمک تهیه شده و چندان مطلوب نیست،آنچه شما آن را درست می کنید از کیفیت بسیار برتری نسبت به هر چیزی که می توانید در مغازه ها بخرید است و می توانید هزینه نان تهیه شده را برسی کنید.

2. آیا نان خانگی سالم تر است؟

به لیست مواد حاوی نان در آشپزخانه خود نگاهی بیندازید.همراه با آرد مورد انتظار،مخمر و غیره ولی لیست مواد نان بازاری دارای مواد نگه دارنده،نمک، جوش شیرین و غیره است که برای سلامتی شما مفید نیست.

نان تجاری که روی قفسه می نشیند،به مواد نگهدارنده زیادی احتیاج دارد تا آن را از  کپک زدگی باز دارد.می توانید نان های گران قیمت تری بخرید که کیفیت بهتری به نظر می رسد اما واقعیت این است که نان های بسته بندی شده همیشه دارای برخی مواد نگهدارنده هستند.

نان خود را درست کنید و دقیقاً می دانید چه چیزی در آن وارد می شود، بنابراین می توانید در دانستن اینکه به خانواده خود بهترین نان ممکن را می دهید خیالتان راحت باشد.

برای انجام این کار،آنها با استفاده از مواردی مانند تهویه خمیر زمان لازم را کاهش می دهند که با مشکلات مختلف سلامتی مرتبط است.

نان پخته شده خانگی همچنین می تواند مواد مغذی و مواد افزودنی کمتری نسبت به نانهای تجاری داشته باشد.

وقتی نان را در خانه تهیه می کنید،می توانید از مقدار کل غلات موجود در دستور العمل مطمئن شوید.

اگر حساسیت شدید به مواد غذایی دارید ، می توانید دستور العمل های نان خود را تهیه کنید.

 حتی ممکن است نانهای بازاری حاوی مواد آلرژی نباشند اما  روی تجهیزات آلوده به آن تولید شده باشند.تهیه نان خود تقریباً از احتمال آلودگی متقابل جلوگیری می کند.

3. نان خانگی قابل تنظیم است

بسیاری از افراد به دلیل عدم تحمل غذا نمی توانند نان معمولی بخورند،مانند افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند با گلوتن نمی توانند چیزی بخورند.

پیدا کردن نان های بدون گلوتن کار سختی است و خرید آن گران است،ساده ترین راه درست کردن نان مورد نیاز خود است.به معنای واقعی کلمه هزاران دستور العمل برای نان وجود دارد و به راحتی می توانید دستور العمل ها را برای کنار گذاشتن گلوتن تطبیق دهید.کسانی که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار دارند،می توانند یک دستور نان پیدا کنند که بتوانند متناسب با نیازهای خود نیز تطبیق دهند،در واقع یک نان برای پاسخگویی به نیازهای غذایی همه افراد وجود دارد.

4. طعم نان خانگی بهتر است

قدم زدن در خانه و بوی نان پخته شده احساس بسیار خوبی به شما می بخشد. در کنار قهوه تازه،نان خانگی یکی از جذاب ترین بوها را دارند

خب،بنابراین واقعاً به این سؤال پاسخ نمی دهید"آیا نان خانگی سالم تر است؟"

مزایای سلامتی نان خانگی

وقتی نان خانگی خود را درست می کنید می توانید مواد تشکیل دهنده آن را کنترل کنید.شما می توانید عناصر مورد نظر خود را مانند دانه کتان یا جو دوسر اضافه کنید. شما می توانید آرد مرغوب را انتخاب کنید و میزان قند و چه شیرین کننده ای در آن استفاده میشود را کنترل کنید.

همچنین،می توانید از نمک کمتری در نان خانگی در مقابل فروشگاه خریداری شده استفاده کنید.شما می توانید با استفاده از 100 درصد آرد گندم کامل یا سایر آردهای غلات یک نان سالم تهیه کنید.آرد گندم نسبت به آرد سفید تصفیه شده دارای فیبر و مواد مغذی بیشتری است.

 
 

 

 

نان خانگی بسیار مقوی تر از نان های خریداری شده در فروشگاه است